Een lange wandeltocht met beloning! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu Een lange wandeltocht met beloning! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu

Een lange wandeltocht met beloning!

Door: marcjordens

Blijf op de hoogte en volg Marc

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Hey guys, what's going on??

Gisteravond had ik gepland om naar Grand central te gaan en naar Times square. Grand central is gelukt maar Times square niet. Net toen ik het grote metrostation uit kwam lopen begon enorm hard te regenen dus ben ik maar niet naar Times square gegaan.

Maar dus wel naar Grand central. Dit is een van de grootste metrostations in de wereld waar een half miljoen mensen op een dag komen. Aangezien ik vandaag naar lower Manhatten ging wou ik dus op Grand central kijken hoe ik dat dan precies met de metro moest gaan reizen aangezien lower Manhattan een aardig eind van m'n hotel af zit. Maar er werd me eigenlijk niets duidelijk en vragen aan iemand kon ik niet zomaar omdat het erg druk was en ook omdat er eigenlijk geen informatiekiosk of wat dan ook zat. Wel is het een heel mooi oud gebouw en dus zijn er mooie foto's. (deze zullen bij het vorige verslag ingevoegd worden) Nadat het gestopt was met regenen ben ik nog wel even naar buiten gegaan. Naast het hotel zat schijnbaar een klein parkje. Dit heb ik dus gisteravond even bezocht en heb ook het hoofdkantoor van de VN nog vastgelegd. Hierna ben ik maar terug gegaan naar m'n kamer en ben rond half 11 gaan pitten.

De volgende ochtend (vandaag dus) waren de plannen om naar lower Manhattan te gaan. En aangezien ik het hele metrogebeuren hier niet echt snap ben ik er dus maar heen gelopen. Het was nog een hele tocht. Ik heb de 3th avenue helemaal afgelopen en uiteindelijk rechtsaf geslagen voor de 14th street. Ik liep voornamelijk door de woonwijken door zoals Tribeca en Greenwich village. En als je dat hier zit ben je het mooie van midtown en lower Manhattan zo vergeten. Veel wijken zijn vervallen terwijl andere er weer wat beter uit. Ontzettend veel flatgebouwen met appartementen en ook erg veel restaurants en cafe's. Sommige zagen er nog wel gezellig uit. Sommige straatjes waren ook echt mooi groen terwijl er bij de andere weer niks aan groen. Verder was er overal eigenlijk vrij weinig te beleven. Ik liep verder langs de 14th street en kwam na een tijdje aan bij een kruising. Hier was er nog een leuk plein te bezichtigen genaamd Union square. Het zat er op dat moment vol met zwervers die er nog lagen te slapen dus ik wel een foto gemaakt maar meer ook niet. Nadat ik deze weg dus ook weer een tijdje had gelopen ben linksaf gegaan de avenue of the america's in. Deze heb ik helemaal afgelopen tot aan een kruising met west-Broadway. Deze weg wilde ik perse in want dan kwam ik namelijk uit op Ground zero. Iets wat ik absoluut wou zien... Na dus zeker langer dan uur gelopen te hebben kwam ik uit op Ground zero. Natuurlijk was het daar erg druk. Ik wilde heel graag het 9/11 museum zien maar die is pas geopend op 11 september 2011. Ook wel logisch natuurlijk want dan is het precies 10 jaar terug dat die machtige torens werden getroffen door de gekaapte vliegtuigen.

Toen ik daar was ben ik er maar even bij gaan zitten en heb alles goed in me opgenomen. Ik dacht aan het telefoongesprek dat Kevin Cosgrove had met de 911 callcentre. Hij belde vanuit het gebouw en toen ze midden in het gesprek zaten stortte de hoge toren in. Ook dacht ik aan de foto van de falling man, een wereldberoemde foto, en aan de waving woman, een vrouw die in de zuidelijke toren zit en zwaait naar een helikopter die er langs vliegt. Verder natuurlijk ook aan alle mensen die de torens uitsprongen of eruit werden geblazen en die, honderden meters lager, op het asfalt vielen.

De werkzaamheden waren mooi om naar te kijken. De nieuwe torens zijn al aardig ver gevorderd. 3000 mensen zijn er elke dag weer aan het werk. Dat hadden ze moeten doen bij het centrale station in Arnhem... :P

Uiteindelijk ben ik dus nog wat verder doorgelopen richting de Brooklyn bridge in de hoop Wall street te vinden. Dit is helaas niet gelukt. Wel vond ik, vanaf Ground zero nog, the world financial tower. Een mooi hoog gebouw die aan de Hudson staat. Na nog wat rondgelopen te hebben ben ik uiteindelijk maar weer teruggegaan naar het hotel. Het was inmiddels al weer aardig warm en het was nog een aardig eind terug lopen. Ik heb een hele andere route gepakt dan op de heenweg. Ik zag vanaf lower Manhattan het Chrysler building weer staan en ik wist natuurlijk dat ik die kant op moest. Dus daar ben ik gewoon naar toe gelopen. Dit ging via een aardig stuk Broadway en vervolgens de 5th avenue. Voor mijn gevoel was het nog korter ook nog...

Nu zit ik dus weer terug in mijn kamer om nog wat bij te komen van de tocht. Maar vanavond wil ik dus nog een poging wagen om Times square te bezichtigen. Het liefst ga ik dus ook aardig laat zodat het licht van al die reclames nog mooier is.

Morgen weet ik nog niet precies wat ik wil ga doen. Ik wil het westen van Manhattan proberen of nog een keer naar Central park. Heel misschien naar het Empire state building voor een mooi uitzicht of naar the top of the rock maar dan diep in de avond. Ik zie het wel. Het wordt in ieder geval, net zoals vandaag, een onvergetelijke dag!!

Greetings from New York City!!!

  • 14 Juli 2011 - 19:29

    Mama:

    volgens mij heb je nieuwe schoenen nodig? Het was een hele wandeling zo te zien.
    Maar.......wederom de moeite waard! Gelukkig heb je niet dezelfde buien als hier gehad.....het is hier in Nederland echt om te huilen!!
    Er zijn weer prachtige foto's bij....dat wordt straks nog moeilijk om te kijken welke je laat uitvergroten denk ik??

  • 14 Juli 2011 - 19:53

    Marc:

    Ja dat wordt zeker moeilijk... Maar dan kom ik wel uit!!;)

  • 14 Juli 2011 - 20:00

    Mama:

    Je hebt er in elk geval al 2 van die fotograaf........die zijn de moeite waard!!

  • 15 Juli 2011 - 11:28

    Opa:

    Hoi Marc; In ovverleg met mama ben ik je nu aan het schrijven mocht het niet lukken dan is dat de schuld van je moeder.
    Wij zien dat het goed met je gaat en jou wandelingen zijn lang waarbij je veel te zien krijgt. Zo nu en dan ben je de weg nog wel eens zoek maar ja je zit ook niet in Wehl / en of Doesburg daar weten wij het allebei wel te vinden Marc wij hopen dat je nog enkele dagen lekker kunt genieten en veel te zien krijgt.
    Op het volgende verslag zal ik wat eerder reageren zodra ik hem heb ontvangen maar dan moet dit eerst lukken.Oom eric vroeg mij nog of ik jou het kompas had meegegeven zodat jij gemakkkelijker de weg kon vinden mooi dom he.
    Groetjes van Opa en Oma

  • 15 Juli 2011 - 13:03

    Marc Jordens:

    Hallo opa en oma,

    Bedankt voor de reactie!! Het is je wel gelukt dus hoef je ook niet de schuld te geven aan m'n moeder hahah. Ik ben al wel eens keer wat verdwaald geraakt ja en een kompas zou dus wel handig zijn geweest. Maar ja, omdat ome Eric het heeft gezegd blijft t wel dom hahahah.

    Groeten uit New York!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marc

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22292

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Avontuur aangaan in Mexico

01 Februari 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Australië

07 April 2012 - 30 April 2012

Roadtrip door de VS

11 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Vakantie New York City

Landen bezocht: