The last day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu The last day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu

The last day

Door: marcjordens

Blijf op de hoogte en volg Marc

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Goeiemorgen iedereen,

Dit verslag zal het allerlaatste verhaal zijn vanaf New York. Vandaag heb ik niet al teveel gedaan...

Vanochtend toen ik opstond natuurlijk eerst contact gehad met het thuisfront. We hadden het nog wat over de applewinkel en wat ik daar nog precies moest doen. De opdracht was vrij simpel. Vragen voor informatie over de Ipad 2 en eventueel er een kopen. De winkel zoeken was een andere zaak.

Zoals jullie konden lezen in mijn vorige verslag ben ik er gisteren niet in geslaagd het de winkel te vinden. Maar vandaag lukte het wel zoals ik had gezegd. Wel met wat mazzel aangezien het nogal aardig verdekt stond opgesteld. Ik liep vanuit de 57th street richting Central park naar 59th street. Hier moest de applewinkel ergens staan. Ik was natuurlijk aan het rondkijken en ik een keer toevallig naar rechts en het was meteen raak. De ingang was in een nis. Ik liep naar het einde van de nis en via een trap naar beneden kwam ik uiteindelijk de winkel in. Het was natuurlijk een grootse winkel. Alles van apple was hier te koop. En dan ook echt alles. Macbook's, Ipod's, Ipad's en de hoezen die overal overheen konden. En dan ook nog eens games, internetverbindingen etc. Ook werden er complete cursussen gegeven in de winkel zelf. Hoe dan ook ik kwam bij de Ipad's aan en klikte op de Ipad zelf voor hulp. Ik had nog 5 mensen voor me. Uiteindelijk gaf ie aan dat een ene Amanda onderweg was en een paar seconden later stond ze er ook. Ik vroeg wat de mogelijkheden waren met dit apparaat en ze heeft alles goed uitgelegd. Hij koste 500 dollar met nog eens 9 % tax er bij op. Ik vond het in het totaal nogal tegenvallen en ben, na een poosje gespeeld te hebben op alle apparaten, de winkel uit gelopen en ben terug naar mijn hotel gegaan. Hier heb ik contact opgenomen met de hele familie en heb gezegd dat ik het niet zou doen. Dat vonden ze allemaal prima dus dat was afgesloten.

Nadat ik weer 'afscheid' had genomen van het thuisfront ben ik weer naar Bryantpark gegaan en heb hier weer wat van de zon genoten. Na een tijdje weer terug naar het hotel om even af te koelen en wat te internetten.

Rond 6 uur ben ik naar de Mac gelopen voor een smoothie. Alleen dit ja, aangezien ik verder niet echt honger had en al helemaal geen zin had in het voedsel wat de Mac je aanbied. Na een poosje gezeten te hebben op een bankje ben ik naar Times square gelopen. Ik dacht dat ik onderweg wel een zaak kon vinden waar ik kon eten. Het is gek maar dit was niet het geval. Alle broodjeszaken of andere zaken zaten dicht!!

Toen ik op Times square aankwam zag ik dat daar nog wel een Mac open was. Ik had er eigenlijk niet echt trek meer in maar ik heb toch maar besteld. Het moest allemaal snel gebeuren aangezien het een enorme drukte was in de Mac. Dat kon ik goed proeven aan m'n smoothie. Er zat teveel water in waardoor ie niet goed meer smaakte... Helaas maar ik had toch wel weer wat voedsel in de maag aangezien ik patat bestelde met een hamburger. Op Times square heb ik natuurlijk nog even gezeten en genoten aangezien ik dit wel heel erg ga missen.

Na een klein uurtje ben ik terug gegaan naar het hotel. Onderweg heb ik een mannetje met een beker maar even verblijd met al mijn kleingeld aangezien ik er toch niks meer aan heb. Hij stond daar te rammelen met het bekertje waar al munten in zaten. Ik gaf hem in het totaal misschien een paar dollar maar hij was er erg blij mee. En dat deed mij natuurlijk ook wel goed.

Terug in mijn kamer heb ik alvast de nodige spullen in de koffer gepakt. Ben nog even onder de douche gaan staan aangezien dit echt nodig was. Over een paar minuten ga ik hier pitten aangezien ik morgen niet al te laat wil opstaan en het ook weer een lange reis gaat worden. Ik weet nog niet precies hoe ik morgen naar het vliegveld ga. Of het wordt weer een taxirit of een rit met de shuttlebus vanaf het hotel. Ik kan daar voor reserveren en is ook stukken goedkoper. Ik zie het wel. Mijn vlucht gaat in ieder geval om 17.35 New Yorkse tijd. Waardoor ik rond 2 uur in de nacht aankom op Dusseldorf (ook New Yorkse tijd). De klok gaat dan weer 6 uur vooruit waardoor het ineens 7 uur wordt. Dat gaat leuk worden hahha.

Hoe dan ook, ik ga dit allemaal erg veel missen. Ik verlaat dan ook deze fascinerende stad, deze filmset, met pijn in het hart maar ik kom zeker terug. Of het volgend jaar is of over 10 jaar. Ik moet toch nog een paar dingen zien aangezien ik nog lang niet alles heb gezien. (Zoals bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld)

Maar natuurlijk ben ik ook blij dat ik weer thuis kom en iedereen weer zie en weer in het oude vertrouwde terugkom. Dubbele gevoelens dus...

Ik wens jullie alvast een prettige dag en we zien mekaar dus snel weer!!

Groetjes uit het nog altijd warme New York

  • 18 Juli 2011 - 04:58

    Mama:

    Wees maar blij dat ik hier de aardappels met groente klaar heb staan!! Lekker Hollandse pot!!
    Geniet nog even van een laatste blik op New York als je straks in het vliegtuig zit en uuhhh............natúúúúrlijk staan wij in Düsseldorf!! We zijn veel te blij dat we je weer bij ons hebben!!
    Dikke kus en knuffel!!!

  • 18 Juli 2011 - 08:01

    Opa:

    Hoi Marc; Ben blij te horen dat je morgen weer naar ons toe komt nederland dus.
    Oma en ikke wensen jou een prettige en goede reis met een welkom in dusseldorf.Gr. Oma en ikke

  • 18 Juli 2011 - 15:14

    Marc:

    Bedankt alledrie. De reis duurt natuurlijk lang maar ik vermaak me wel. Op dit moment zit ik nog in t hotel en in wordt straks opgehaald door een bus. Met die bus ga ik naar jfk.

    We zien mekaar!!!

    Groeten ikke

  • 18 Juli 2011 - 21:40

    Yanick:

    nou ik geloof dat je je prima vermaakt heb, heb je nog de groeten gedaan aan mn collega's uit de zakenwereld?
    haha ik heb met google maps een beetje geprobeerd de routes te volgen die jij gevolgd hebt, het is redelijk gelukt haha

    joe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marc

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 22290

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Avontuur aangaan in Mexico

01 Februari 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Australië

07 April 2012 - 30 April 2012

Roadtrip door de VS

11 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Vakantie New York City

Landen bezocht: