Ontspannen, een winkelstraat en een uitzicht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu Ontspannen, een winkelstraat en een uitzicht... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc Jordens - WaarBenJij.nu

Ontspannen, een winkelstraat en een uitzicht...

Door: marcjordens

Blijf op de hoogte en volg Marc

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Hello guys,

Vandaag werd ik wakker en ik had eigenlijk geen flauw idee wat ik wou gaan doen. Een ding wist ik wel zeker en dat was in de avond nog een keer naar de top of the rock om New York te bekijken maar dan diep in de avond. Maar wat ik in de middag zou gaan doen was nog even de vraag. Na wat contact met het thuisfront ben ik maar gewoon het rugzakje in gaan pakken en gaan lopen.

Ik kwam uit op Times square. Het was natuurlijk niet zo mooi als een paar dagen terug toen ik er s'avonds was maar het blijft toch een belevenis. De reclames deden het natuurlijk gewoon en er was weer veel volk op de been. Ik heb op de tribune maar weer plaatsgenomen en heb er een tijdje gezeten. Het was bijna twaalf uur maar de temperatuur zat al bij de 31 graden. Nadat ik hier een tijdje had gezeten ben ik weer terug gelopen naar het hotel maar niet om in de kamer te gaan zitten.

Toen ik naar Times square toeliep had ik een park gezien op de 42th street. Het was niet al te groot maar er waren veel stoeltjes en tafels klaar gezet en er was een groot grasveld. En wat natuurlijk ook weer mooi was, was dat het Empire state building en andere wolkenkrabbers er ook nog vanaf te zien waren. Ik ben in het gras gaan liggen en heb heb daar voor drie kwartier (misschien iets langer) in de zon gelegen. Het werd aardig druk en de zon werd warmer en warmer. Uiteindelijk gaf mijn Ipod aan dat ie te warm was en het daardoor niet meer deed. Hij moest eerst afkoelen. Ik ben gelijk weggelopen natuurlijk. Maar voordat dat gebeurde kreeg ik nog een smsje van het thuisfront. M'n moeder vroeg of ik de applewinkel nog kon opzoeken om te kijken hoe het zo precies zit met de Ipad. Die dingen zijn natuurlijk hier wat goedkoper dan bij ons en ik moest even goed gaan informeren over de functies van het apparaat en wat de kosten zijn. Ze had me via hotmail een plattegrond gestuurd met de plek waar de applewinkel staat en hoe ik er dus kon komen. Het staat op de 5th avenue en vlakbij Central park. Aangezien ik hier al geweest was kende ik het daar al wel. Maar ik had zo gauw op de plattegrond afgelezen dat het op de 57th street stond en het staat op de 59th street. Ik heb er dus lopen zoeken maar kon niks vinden en dat is natuurlijk ook niet zo vreemd aangezien ik verkeerd stond.

Wel ben ik hier nog wat leuke/aparte dingen tegen gekomen. Er zaten bijvoorbeeld vrouwen op de grond. Eentje ervan was 7 maanden zwanger en had geld nodig om een vliegticket te kopen zodat ze terug naar haar woonplaats kon. Haar vriend had haar achtergelaten... Tenminste zo zei ze dat. Ook was er nog een Vietnam veteraan aanwezig. Had op dit moment geen werk en ook geen thuis. Hij had dus geld nodig voor eten etc. Maar ik geef niemand wat. Anders krijg ik het gevoel dat ik mensen oversla aangezien er zoveel mensen zijn die je hier vragen om geld. Ik liep verder de avenue op en zag dat er net een fotoshoot was afgelopen voor een onderbroeken merk. De modellen waren dus net klaar en stonden bij de ingang van de winkel om met (vooral veel vrouwelijke) fans op de foto te gaan. Het waren natuurlijk twee enorme gespierde mannen met echte wasborden. Ik liep weer terug naar de 57th street en kwam nog langs de Trumptower. Hier zit ook een modern winkelcentrum in. Uiteraard ben ik even naar binnen gelopen en het was erg mooi om te zien. Een mooi fontein waar het water van hoog naar beneden stroomde en een heel luxe restaurant. Hierna ben ik weer teruggegaan naar het hotel.

Toen ik hier aankwam heb ik nog wat tussendoortjes gegeten en na een tijdje was het tijd voor een diner. Het was moeilijk maar ik heb gekozen voor de Mac. Ditmaal had ik een grotere honger dan anders dus ik bestelde 10 kipnuggets, een grote friet en een cheeseburger. Ik weet niet hoe het kwam maar een cheeseburger kreeg ik gratis. Natuurlijk weer mooi meegenomen en ik kreeg het ook allemaal op. Maar er kon dan ook echt niets meer bij. Hierna nog wat rondgelopen op de 3th avenue en daarna teruggegaan naar het hotel.

Rond half 9 ging ik weer op pad. Ik ging dus weer naar de top of the rock. Maar ditmaal diep in de avond. Het uitzicht was de vorige keer onbetaalbaar dus ik was benieuwd hoe het nu zou zijn. Ik liep erheen zoals ik de vorige keer ook ben gelopen en kwam dus rond 9 uur aan. Ik kon gelijk een ticket kopen maar ik moest nog wel wachten tot 10 uur. Er mogen namelijk niet teveel mensen op het dek en daarom moest ik en een boel anderen wachten. Gelukkig zat er nog een mooi restaurant met 'terras' in het gebouw en daar heb ik dus maar even een tafel gepakt. Om 10 voor 10 konden we naar boven en de mond viel me toen echt open.

Het is alleen maar licht. Zover als je kunt kijken zie je lichtjes. BIj Times square was het natuurlijk al helemaal erg. Ook het Empire state building was mooi verlicht. Het aparte was dat je nu eigenlijk niets van Central park kon zien. Daar brandde alleen wat lampen van de wandelpaden. Ik kon er geen genoeg van krijgen en er zijn natuurlijk ook weer foto's gemaakt. Het was echt fenomenaal.

Maar na een uur moest ik toch echt weer terug. Op de terugweg zie je natuurlijk weer de meest vreemde types over straat lopen. Mensen die aan het schreeuwen zijn of die erg veel opgaan in een liedje. Ik kwam een groep tegemoet die knallende ruzie hadden met elkaar. Het was alleen maar het woord fuck en andere vormen daar van wat je hoorde. Rond 11 uur kwam ik terug in mijn hotel en ben gelijk de tanden gaan poetsen en daarna achter de laptop om dit verslag te gaan typen. Het is nu inmiddels kwart voor 12 en daarom besluit ik nu maar om er een eind aan te breien.

Morgen is het helaas alweer mijn laatste dag in deze fabelachtige stad. Ik maak er wel wat van. Ik denk dat het parkdag gaat worden. Of ik ga naar Bryant park of naar Central park. Ik zie het wel maar dat het wat wordt is zeker.

Goodnight guys!!


  • 17 Juli 2011 - 07:27

    Mama:

    Je krijgt het tóch weer voor elkaar hè? Iets NIET vinden!! hahaha.....
    Maar ja, gelukkig heb je nog een dagje, dan is die tenminste ook weer gevuld!
    Die gratis cheeseburger snap ik wel, die Mac heeft de afgelopen week alleen door jou al het hoofd boven water kunnen houden....goede afnemer!
    Ik hoor/zie je straks op FaceTime!!
    Dikke kus!!!

  • 17 Juli 2011 - 09:02

    Opa:

    Een heel goede Zondagmorgen vanuit Wehl; Marc ik heb best wel een goed idee om daar aan goede spelers te komen, je gaat een cassino in daar zijn er genoeg of je gaat met een hely de lucht in met een flap aan de staart waar je een spits vraagt maak er een foto van en stuur die naar L0wieke.
    Als je moeder en vader niet in Dusseldorf Staan a.s. Dinsdag dan moet je mij maar even bellen dan kom ik met Eric jou even ophalen.
    Marc vandaag en morgen nog een paar mooie dagen en tot hoors.Groetjes van Oma en ikke.


  • 17 Juli 2011 - 14:56

    Marc:

    Goedemorgen vanuit het zonnige New York!!

    Ja zo zou ik het best kunnen gaan doen ja. Maar hoe kom ik aan een heli?? Louitje heeft het in ieder geval goed gekeurd. Hij wil wel voor een heli zorgen. Dus das geregeld hahah

    Oke das goed. Maar als het goed is staan ze er wel maar als dat niet zo is dan weet ik wie ik moet bellen... Alvast bedankt hahah

    Bedankt en tot hoors!!

    Groeten New York en ikke

  • 17 Juli 2011 - 19:11

    Oom E. Uit W. Te H.:

    Dag Marc, ik ga niet mer zeuren zoals oma dat je de weg weer kwijt bent. Op zich is dit al triest genoeg, dus geen woord daarover. Het is mooi te lezen dat je je prima vermaakt. Trouwens ze hebben ook souvenir winkels in NY, zit naast de apple winkel. Nog veel plezier de laatste dag en zorg ervoor dat je weet waar het vliegveld is (het is maar een hint, maar ik heb het er niet meer over). Groeten van ons allemaal en we zijn blij dat je weer thuis komt, we missen je. Knuffel!!!

  • 17 Juli 2011 - 19:54

    Marc:

    Nou dat is goed om te horen oom E. Ik mis jullie ook!! Maar ja niet echt veel of zo.. Laat maar zitten...

    Zit daar een souvenirswinkel ja?? hoe weet je dat? Maar goed ik heb al een souvenir dus dat komt goed uit... En ja hij is ook voor jullie!!

    Verder wou ik ook even zeggen dat oom E uit W te H ook best wel triest is dus daar zullen we ook t maar niet meer over hebben hahah

    De hartelijke groeten en een zuigzoen uit New York!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marc

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22305

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Avontuur aangaan in Mexico

01 Februari 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Australië

07 April 2012 - 30 April 2012

Roadtrip door de VS

11 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Vakantie New York City

Landen bezocht: