Back to the USA - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Marc Jordens - WaarBenJij.nu Back to the USA - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Marc Jordens - WaarBenJij.nu

Back to the USA

Door: marcjordens

Blijf op de hoogte en volg Marc

07 Maart 2012 | Nederland, Doesburg


Hello everyone,

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten ga ik op 7 april een roadtrip maken in de VS. Vorige zomer was ik dus een week in New York en dat beviel zo ontzettend goed dat het naar meer smaakte. Daarom keer ik dus over een maand weer terug naar dit onmetelijke land waar nog zoveel meer te zien en te doen is. De reis zelf doe ik met een groep van ongeveer 15 mensen. Dit zal een internationaal gezelschap zijn wat natuurlijk ontzettend leuk is. De estavergunning is aangevraagd waardoor ik elektronisch toestemming heb om in het land te komen. Vorig jaar was dit nog een grote verassing aangezien ik er toen pas op het vliegveld achterkwam dat het moest gebeuren hahah.

Op 7 april vertrek ik om 10:50 vanaf Schiphol airport in Amsterdam naar Philadelphia, Pennsylvania. Daar kom ik aan om 13:30 maar dit is natuurlijk de tijd in Philadelphia. Ik heb dan inmiddels al 8 uur en 40 minuten gevlogen. Op dit vliegveld moet ik overstappen zodat ik in San Francisc kan komen. Hiervoor moet ik helaas ook weer de security door. En daarna moet ik weer helemaal opnieuw inchekken en daar heb ik tot 15:55 voor. Dat zou moeten lukken lijkt me. Ik kreeg al wel het bericht van het reisbureau dat dit dan ook voldoende tijd is en mocht ik de vlucht missen dan kan ik gewoon de volgende pakken.
De vlucht naar San Francisco duurt 6 uur en 25 minuten. Ik kom daar om 19:20 aan. Maar natuurlijk is dit de tijd in San Francisco. Ik weet niet of ik hier nog een keer de security door moet maar dat zie ik daar wel. Ik ga er zelf eerlijk gezegd wel vanuit.

Op het vliegveld in The Golden Gate city is het de bedoeling dat ik een taxi pak naar mijn hotel waar de welkomstmeeting plaatsvindt. Als ik deze tenminste nog kan bijwonen hahah. Helaas ben ik niet al te lang in deze mooie stad aangezien ik de volgende dag alweer verder reis. Na een citytour gaan we verder naar Yosemite National Park. Aangezien dit 250 kilometer rijden is neem ik aan dat we ergens aan het einde van de middag de stad alweer zullen verlaten. Maar er zijn natuurlijk zat andere mooie dingen dus dat maakt het alweer goed.

Ik beschrijf nu in het kort hoe de reis er ongeveer uit gaat zien.
In Yosemite zal ik dus aankomen op dag 2 (dag 1 is aankomstdag) en ook op dag 3 zal ik in dit prachtige park verblijven. Dit park staat bekend om grote rotspartijen, enorme hoge bomen en mooie watervallen. De volgende dag rijden we verder naar Bishop via een mooie route langs grote meren en andere spectaculaire landschappen. Op dag 5 rijden we verder naar Death Valley. Het droogste en tevens diepste punt van Noord-Amerika. Ik weet verder niet hoelang we hier zullen verblijven maar op dezelfde dag gaan we de reis alweer vervolgen naar Las Vegas, Nevada. Hier verblijf ik ongeveer anderhalve dag. Hierdoor heb ik natuurlijk wel goed de mogelijkheid om deze bruisende stad goed te bekijken. Op dag 7 kom ik aan bij de Grand Canyon. Dit enorm labyrint wil ik natuurlijk heel erg graag bekijken. Op dag 8 komen we aan bij Monument Valley. Het typische wilde westen beeld. Hier gaan we overnachten in de buitenlucht onder een prachtige sterrenhemel. Op dag 9 komen we aan bij Durango en het Mesa Verde National Park. In dit park staan overblijfselen van een oud indianen dorp. Het was ooit bewoond door de Pueblo indianen en nu is het een toeristische trekpleister. Op dag 10 staat de stad Santa Fe op de route. Hier verblijf ik ook weer ongeveer anderhalve dag. Op dag 12 bekijken we enorme grotten in Carlsbad. In de avond vliegen duizenden vleermuizen hiervandaan en dit spektakel ga ik ook meemaken. Hierna staan er 2 dagen Texas op het programma. Ik doe de steden San Antonio en Houston aan. Twee leuke steden waar ook veel te zien is. Hierna rijden we door naar de stad die we allemaal nog wel kennen van de orkaan Katrina; New Orleans. Hier verblijf ik ook twee dagen. Daarna ga ik op zoek naar mijn innerlijke cowboy in de staat Tennessee. De plek waar de Countrymuziek vandaan komt en waar je ook weer leuke steden hebt. Ik kom als eerste bij Memphis waar ik de optie heb om Graceland (de oude woning van Elvis Presley) kan bekijken. De king ligt hier, samen met een paar andere familieleden, ook begraven. Na Memphis doen we Nashville aan. De plaats waar Billy Ray Cyrus, een mooie Country artiest, vandaan komt. Het is natuurlijk logisch dat er hier leuke cowbowcafe's te vinden zijn. Dan kom ik echt aan bij de oostkust van dit mooie land. Via de Appalachen kom ik Wytheville. Schijnbaar is dit een oude verlaten nederzetting van de vroegere kolonisten. Daarna kom ik bij Shenandoah National Park waar je mooie groene heuvels tegenkomt en grote uitgestrekte bossen. Na dit mooie park komen we aan bij een plek die nu al heel veel indruk heeft gemaakt op me en dat is Arlington National Cemetery. Een enorm groot oorlogskerkhof waar 300.000 Amerikaanse militairen en andere belangrijke mensen (zoals Kennedy en de slachtoffers van spaceshuttle Colombia) begraven liggen. Ook de militairen die in Afghanistan en Irak zijn gesneuveld liggen hier begraven.

Nu zitten we inmiddels al op dag 20 en Shenandoah ligt in de staat Virginia. Hierna komen we in de hoofdstad van de VS, Washington DC. Na Washington DC kom ik weer aan bij het beginpunt van de reis; Philadelphia. De stad van de onafhankelijkheid waar de Liberty Bell hangt. Na Little Philly staat de stad op het programma waar ik afgelopen zomer ook ben geweest; New York City. Het enige wat ik hier nog heel erg graag wil zien is het Ground Zero monument aangezien dat vorig jaar nog allemaal afgesloten was.

Vanuit New York vlieg ik op 29 april om 15:30 weer terug (met een overstap in Philadelphia) naar Nederland waar ik weer op Schiphol arriveer om 08:40.

Dit is dus mijn reis in het kort. Natuurlijk ga ik proberen om iedere dag hier een reisverslag te plaatsen en foto's erbij te doen.

See ya!

Marc

  • 08 Maart 2012 - 15:54

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 05 April 2012 - 02:23

    Gwen:

    Gevonden!! Heel veel plezier! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 22287

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Avontuur aangaan in Mexico

01 Februari 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Australië

07 April 2012 - 30 April 2012

Roadtrip door de VS

11 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Vakantie New York City

Landen bezocht: