God bless America - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Marc Jordens - WaarBenJij.nu God bless America - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Marc Jordens - WaarBenJij.nu

God bless America

Door: marcjordens

Blijf op de hoogte en volg Marc

08 April 2012 | Nederland, Doesburg


Hallo allemaal!!

Eindelijk is het dan zover; weer een trip naar de VS. Wel compleet wat anders dan vorig jaar. De vakantie is anders en de vliegmaatschappij waar ik mee vlieg is ook anders. En in dat laatste zit het grootste verschil. Vorig jaar vloog ik met Airberlin en daar was helemaal niets mee aan de hand. Geen vertraging, geen technische problemen, goede service enz. Dit jaar vlieg ik met US Airways en daar werkt het toch net even iets anders. Toen we (m’n ouders en broertje) aankwamen op Schiphol in Amsterdam kwamen we erachter dat mijn vlucht naar Philadelphia 70 minuten vertraging had opgelopen. Hij zou om 10:50 vertrekken nu ging die om 12:00. Het inchekken verliep allemaal zonder problemen. Daarna kwam het afscheid en de paspoortcontrole. Na de paspoortcontrole ben ik even rustig op een bank gaan zitten en wat foto’s op de site en op Faceboek gezet. Toen dit gebeurd was ben ik naar een informatiebalie toegelopen om te vragen hoe het nou werkt met de vlucht naar Philadelphia. Ik had in Philadelphia natuurlijk een overstap (naar San Francisco) en die wou ik natuurlijk niet missen. Helaas gebeurde dit toch maar ik werd automatisch doorgeboekt op de volgende vlucht die mij naar de Golden Gate Bridge stad brengt. Ik stond nog bij de informatiebalie toen ik hoorde dat de vlucht nog meer vertraagde. Hij zou nu om 13:00 vertrekken en ik zou in Philadelphia de overstap hebben van 17:50 (tijd in Philly) Het toestel waarmee we zouden vliegen vanaf Amsterdam zou defect zijn en er was een ander vliegtuig uit de VS komen overvliegen. Natuurlijk is dit balen maar het was niet anders.
Toen ik zat te wachten voor de gate zeiden personeelsleden van US Airways dat mensen die hun overstap zouden missen, zouden worden geholpen in Philadelphia zodat iedereen de juiste vlucht heeft en ook op tijd vertrekt. Dit is natuurlijk wel heel netjes van ze. Rond twaalf uur konden we met z’n allen de gate door. Mij werden nog behoorlijk wat vragen gesteld… Zoals bijvoorbeeld: Hoe heb de reis geboekt? Wie heeft je geholpen met inpakken? Is alle bagage van jezelf? Heb je de bagage nog onbeheerd achter gelaten op het vliegveld? enz. enz. Nadat ik dit allemaal had doorlopen en nog wat contact had gehad met het thuisfront kon ik rond 12:45 het vliegtuig in. Iedereen zat redelijk snel en alles was al snel gereed bij de stewards en stewardessen. Er ontbraken echter alleen nog een paar belangrijke mensen; juist ja, de piloten. We kregen te horen dat de piloten nog een boel papierwerk moesten afhandelen en ze hadden nog een brieffing. Uiteindelijk kwamen die ook aan boord en om precies 14:00 vertrokken we.

De vlucht naar Philadelphia verliep rustig. Er werd nog een warme lunch aangeboden en dit heb ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. Het was kip met rijst en een beetje broccoli en wat koude zuurkool. Verder was er nog een klein krentenbolletje met wat boter en een klein appeltaartje. Verder dronk ik er nog een paar koppen thee bij. Het was opzich nog best wel lekker allemaal en de honger was voor een groot gedeelte weg. Ik heb tijdens de vlucht gelukkig nog veel rust kunnen pakken. De service hier is echt een stuk minder dan bij Airberlin zoals ik al zei. Bij Airberlin kwamen ze om het half uur wel langs met drinken. Hier is dat een keer gebeurd. Uiteindelijk bleek je nog wel drinken te kunnen krijgen maar dat kon je zelf gaan halen bij de crew. Self service dus, wat je sowieso al veel ziet in de VS. Our home is your home.

Verder zaten er ook redelijk wat (jonge) Amerikanen om me heen. Zelfs een aantal die Nederlands probeerden te praten. En tot mijn verbazing ging het ze nog behoorlijk goed af!! De Yankees vielen even later in slaap maar een uur of vijf later waren ze weer wakker. En dat was goed te horen. Weer dat luide, slome en overdreven gepraat. Precies zoals in de films. Ik vind het zelf wel wat hebben. Ik heb het gesprek natuurlijk goed kunnen volgen en het ging over de Amerikaanse revolutie en over verschillende steden zoals Chicago, San Diego en Boston en natuurlijk Philadelphia. Vier steden die ‘echt’ Amerikaans zijn. Chicago vanwege Obama die daar een lange tijd senator is geweest. San Diego heeft het hoofdkwartier van de United States Marine Corps. Boston vanwege zijn lange historie en Philadelpia vanwege de Liberty Bell. Een grote klok die symbool staat voor de onafhankelijkheid van de VS. Een van deze steden krijg ik tijdens deze reis te zien en dat is Philadelphia. Het schijnt (zoals de jonge Amerikanen hetzelf zeiden) een bijzondere stad te zijn. Ik ben benieuwd… Ik heb de stad al aardig kunnen bezichtigen want het vliegtuig vloog er mooi overheen. Het heeft een leuke skyline en een paar mooie bruggen. Helaas kon ik er geen foto’s van maken want dat was natuurlijk niet toegestaan. Maar het is een grote plaats waar dus genoeg te zien is.

Philadelphia is dan ook echt wel een stad waar er genoeg Amerikaanse trots aanwezig is. Overal op het vliegveld hangen enorme grote vlaggen (The Stripes and Stars natuurlijk) Vorig jaar in New York was dit toch wat minder. Het is allemaal wel mooi om te zien in ieder geval.

Het plan was dus dat ik nu om 17:50 het vliegtuig naar San Francisco zou hebben maar dit ging dus helaas niet door. Ik kwam aan op op het vliegveld van Philadelphia en daar moest ik natuurlijk eerst door de security. Gelukkig was het helemaal niet druk dit keer. Er stonden voor mij 4 mensen en toen was ik al aan de beurt. Natuurlijk werden er weer vingerafdrukken genomen en een foto gemaakt. Ook een aantal vragen werden mij weer gesteld. Waar ik naartoe ga,wat ik van plan ben, en wat voor werk ik heb. En er staat dus een tweede Amerika stempel in mijn paspoort. Daarna kwamen bij de bagagehal waar het personeel van US Airways tickets uitdeelde aan mensen die door moesten vliegen, dus ook aan mij. Tot mijn teleurstelling zat ik er ook bij. Mr Jordens vertrekt morgen pas om 7:45 naar San Francisco. Maar dat heeft ook wel weer z’n voordelen. Ze hadden voor mij een kamer geregeld in het Marriot Hotel. Een hotel dat aan het vliegveld ligt en dus vlakbij de gate waar ik me morgen moet melden. Ik moet bij Gate C zijn Marriot zit bij B. Ideaal natuurlijk. De weg ernaar toe was even lastig. Maar ik heb een mond dus ik heb allerlei mensen gevraagd hoe ik er moest komen. Uiteindelijk kwam ik na een kleine 20 minuten aan bij het hotel. Het hotel is van alle gemakken voorzien. Het is heel luxe en heeft tegelijktertijd ook een mooie inrichting. Ik slaap in kamer 920 met 2 tweepersoonsbedden. Ik heb een eigen badkamer met bad een mooi flatscreen tv. Ongelofelijk dus. Het inchekken bij het hotel zelf verliep nogal chaotisch. Ik had begrepen dat ik daar gratis en voor niets kon bijven maar dat kon dus mooi niet. Wifi ,telefoontjes en de radio moet allemaal betaald worden. Plus daarbij ook nog eens 25 dollar borg. Het leidde tot een kleine discussie met de man die mij hielp. Maar gelukkig bleef hij heel vriendelijk en heel geduldig. Ik kwam dus hierna in die mooie kamer en toen probeerde ik contact op te nemen met het thuisfront via Facetime. Tuurlijk werkte de internetverbinding niet goed. Van alle gemakken dus voorzien maar niet van internet. Na veel vragen en onderhandelen met het personeel daar besloot ik om terug te gaan naar het vliegveld zodat ik daar gratis gebruik kon maken via internet zodat ik ook dit verslag kon typen. Het contact opnemen met thuis is helaas niet gelukt maar ik probeer het morgenochtend natuurlijk gewoon nog een keer en dan op het vliegveld. Zodadelijk ga ik even (gratis :P jaja ook dat kreeg ik erbij van US Airways) een hapje eten en daarna kijken waar ik morgen moet inchekken voor de binnenlandse vlucht naar San Francisco. En daarna vroeg naar bed want morgen wordt het (denk ik tenminste) weer een dag dat van alles kan brengen. Ik zie het allemaal wel, in ieder geval ik heb weer een boel meegemaakt en ook hier leer je weer van. Tuurlijk vind ik het vervelend maar ik ben allang blij dat ik gewoon veilig ben aangekomen in Amerika.

Natuurlijk probeer ik natuurlijk zo snel als mogelijk weer een verslag te plaatsen maar het ligt er natuurlijk aan hoe het zit met de internetverbinding morgen. Ik laat sowieso wel weer van me horen!!

Groetjes uit het (ondanks alles) aangename Philadelphia

  • 08 April 2012 - 07:06

    Mama:

    Hallo Marc, wat een avontuur! Er wordt een flink beroep gedaan op je zeldstandigheid. Gelukkig heb je de halve mediamarkt aan apparatuur meegenomen dus danmoet het lukken! We zijn enorm trots op je dat je dit allemaal in je eentje doet.
    Hoop je straks ff vis facetime te spreken.
    Dikke kus van ons!

  • 08 April 2012 - 07:09

    Mama:

    Zie net dat ik niet altijd de juiste letters op dat kleine schermpje heb getoetst maar het is denk ik wel duidelijk wat het moet zijn.

  • 08 April 2012 - 09:38

    Holkenborg Omaen Opa:

    Marc wij hebben jou vers;lag gelezen en zien dat je het leuk hebt ondanks de vertraging.Wij wachten verder af en zien jou volgende verslaf tegemoet.Groetjes en alle liefs van ons.

  • 08 April 2012 - 10:09

    Marc:

    Ik ben in ieder geval veilig aangekomen in de VS. Zodadelijk kan ik mooi naar San Francisco en dan ben ik er ook!!

    alle liefs en gr ikke

  • 08 April 2012 - 10:23

    Marc:

    Ik ben ook blij dat jullie mediamarkt het allemaal normaal doet anders hadden we lekker gestaan he hahah

  • 25 April 2012 - 08:10

    Oma En Opa:

    Marc; Het zijn niet de lettertjes die je moeder niet goed weet te plaatsen, maar zij is met de dagen en de korreltjes hagelslag aan het tellen(aftellen).Ha Ha.(maar wij hebben daar ook wel een beetje last van.Ikke

  • 29 April 2012 - 03:13

    Marc:

    Nou het duurt niet lang meer. Morgen vlieg ik terug!!

    Gr ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 22306

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Avontuur aangaan in Mexico

01 Februari 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Australië

07 April 2012 - 30 April 2012

Roadtrip door de VS

11 Juli 2011 - 19 Juli 2011

Vakantie New York City

Landen bezocht: